marți, 14 august 2007

Desertul pentru totdeauna- un lisean iubit


imi pare rau de Paler. cand l-am citit prima oara nu stiam ca traieste. cand am aflat, mi-am si imaginat locul intalnirii. urma sa fie o intamplare...pe plaja, el sa fie acolo, eu sa-i am cartea in sacosa, sa-i cer un autograf si sa vorbim. sa-i spun cum lacrimez la vorbele lui. la gandurile lui. la citirea placerilor lui. a patimilor. a dorintelor. sa-i spun ca semanam. l-am intalnit. nu pe plaja, ci pe o scena. si i-am vorbit. iar el m-a ascultat. si m-a numit neverosimila. m-am speriat la inceput. dar am intels. nu mai credea in tineret. neverosimil insemna de fapt "de necrezut". nu e meritul meu. poate nici al colegelor mele,care se pot mandri toata viata cu aceasta lauda. este meritul lui. pentur ca ne-a inspirat. si si-a deschis viata pentru noi. am fost un pic dezamagita cand am aflat ca i-a fost frica de moarte. cand si-a marturisit frica. dezamagita nu de el. in nici un caz.a fost poate unul dintre ultimele sale momente de deschidere, de sinceritate, de ratiune. staim ca iubeste viata. si ca iluziile vietii de dincolo nu erau pentru el o certitudine...dezamagita de viata. de viata pe care o traim fara sa stim ce ne asteapta. si mie imi va fi frica. ma voi teme. poate chiar voi plange.
anul trecut, in ajunul bacului, am vrut sa-l sun sa-i urez la multi ani. imi trebuia doar putin curaj.nu l-am avut. aveam insa discursul pregatit. stiam sa ma scuz politicos pentru deranj, sa ma prezint, sa il fac poate sa zambeasca. acum regret. a fost ultima lui aniversare...anul acesta am renuntat la ideea intalnirii pe plaja. anul acesta nu i-am mai tinut cartea in sacosa...
"Probabil, sint lucruri pe care nu le voi dezvalui niciodata nimanui. Nici n-as sti sa le explic, de fapt. Cum sa explic, de pilda, prostia care mi-a trecut prin cap adineauri? Ca daca as fi trait intr-o vreme si intr-un loc unde se practica sclavia, si as fi fost sclav, n-as mai fi cunoscut spaima de timpul liber. Si spaima de plictiseala, cind nu stii cum sa iesi din golul in care aluneci. Un asemenea gind neserios mi-a putut veni numai din faptul ca suport greu, intr-adevar, momentele cind nu am nimic de facut." O. Paler.
asa, doar de dragul coincidentei: prin mici cautari pe google am facut o descoperire, eronata poate- acum, la 3 noaptea descopar ca numele fiului sau este alexandru...si ca el ii spunea sandu :)

DIN NEFERICIRE, SI MAREA A DEVENIT "TRECUT". NU MAI AM VOIE SA MERG LA MARE- O.PALER

Niciun comentariu: