miercuri, 29 august 2007

din nou privesc cuvinte "paleriene"


"Intr-o vreme ma batea gandul sa scriu un roman cu un singur personaj care strabatea un desert ducand in spate o usa. La fiecare popas aseza usa in picioare si o deschidea vrand sa vada ce e dincolo de ea. Si de fiecare data vedea altceva." ( O. Paler).
dap, mi-a revenit obsesia de paler. incetul cu incetul si-a facut loc prin stramtura portii trase. curand va veni la tg-jiu Daniel Cristea-Enache, cel care a stat pana in ultimele clipe ale scriitorului pentru a inregistra gandurile sincere, serioase, eroice...ale unui "lup singuratic". cand am aflat de aparita cartii sale, "convorbiri cu OCTAVIAN PALER", nu am putut sa-mi infrang impulsul de a-l considera un oportunist, care a profitat de sanatatea subreda si de slabiciunea trupeasca a unui om ce avea curand sa nu mai fie...pentru a scoate o carte de un succes incontestabil. acum citesc cartea. sunt la a 50-a pagina...si sper ca pe parcurs sa-mi schimb parerea. deja am inceput. am fost invitata de fosta diriginta de a sta pe scena alaturi de acest critic...si de a vorbi, din nou, despre paler. regretul meu? o mare Absenta.........................

2 comentarii:

Unknown spunea...

Intr-o lume in care comunicarea tinde sa detina din ce in ce mai mult un rol informativ, cuvintele lui Paler sunt vii. De aceea nu numai ca ma regasesc in ceea ce scrie, ci mai mult cand il citesc simt ca-l traiesc. :)

sandra spunea...

:). candva isi exprima regretul unei vieti traite cu masura...se pare ca traia de fapt nemasurabil, prin sufletele noastre...