joi, 16 august 2007


"Dupa aceea Brain pluti mai departe. curand zari o insula unde o mare multime de oameni radea in hohote cu gura pana la urechi. se uitau cu totii l brain si la insotitorii lui, fara a inceta sa rada ca sa poata vorbi. radeau neintrerupt, uitandu-se drept in fata navigatorilor. brain trimise pe insula un om dintre ai sai, iar acela se si alatura numaidecat gloatei si incepu sa rada si el, uitandu-se la navigatori.brain ocoli toata insula de mai multe ori, si de fiecare data, plutind pe langa omul acela, ai sai cautau sa intre in vorba cu el, insa el nu dorea sa intre in vorba cu ei si nu facea decat sa priveasca drept in fata si sa rada in hohote. numele acelei insule este insula bucuriei"-saga Imram Brain maic Febail. kernbach face o asemanare intre miturile celtilor si mitul de obarsie greaca despre Insula Fericitilor.

mi-au placut mereu povestile. si istoria. cunoscuta si necunoscuta. reala si fantastica. masurabila si nemasurabila. miturile ma fascineaza. nu doar povestea in sine, cat faptul ca se aseamana intre ele...desi apartin unor popoare diferite, despartite nu doar prin distante de netrecut, cat si prin milenii de existenta...indienii, celtii, getii, egiptenii, chinezii, grecii, asirienii, babilonienii, sumerienii...au mituri care se inrudesc. cum e posibil? cum e posibil ca unele constructii sau cunostiinte astronomice, medicale...sa se asemene asa? o domnisoara profesoara :)))) de istorie a sugerat ipoteza unor extraterestrii. nu mi-a venit sa cred ca aud asta din gura ei. am ajuns acasa si i-am povestit lu' tati. om cu capul pe umeri. raspunsul m-a socat: cum altfel iti poti explica?...hmm, nu stiu.

astazi o prietena cu care am f f f multe in comun mi-a spus ca ii place sa citeasca din cand in cand ce scriu. mi-ar placea si mie sa citesc ce scrie ea :) cori, inscrie-te...comenteaza...cum iti explici???

8 comentarii:

Unknown spunea...

Cum imi explic?...Nu pot sa imi explic si poate ca nici nu vreau...poate ca e mai bine ca unele lucruri sa ramana neexplicate, pentru ca orice explicatie logica, rationala, cat de cat pertinenta le-ar risipi tot farmecul...Asa ca nu iti voi oferi o explicatie, ci mai degraba o analogie...Cum se face ca noi doua, in masura in care ne-am cunoscut cand deja ne formaseram ca oameni,ca personalitati, avem atat de multe in comun?!? Sa fie extraterestrii de vina? :))

Unknown spunea...

Cristian, adica..Corina :))..te prinsesei, nu? :))

sandra spunea...

sunt mai mult ca sigura ca extraterestrii. hmm, poate exista o explicatie, adica stii si tu ca parintii nostri se cunosteau prin tinerete...dar asta ar intra in categoria bancurilor cu blone.sa se intrebe mama ta: o fi a mea, n-o fi a mea? :))))))) oricum, voiam sa te testez...sa vada daca citesti...

sandra spunea...

blonele astea sunt blondele. si ar cam fi cazul sa nu ma mai iau de ele, ca sunt cam blondina si eu

Unknown spunea...

Sandra,te macina cam tarziu intrebarile astea...ar fi trebuit sa te chinuie de pe la 17 ani.Are you a late bloomer?
Cat despre mituri,parerea mea este ca cel mai frumos e cel al lui Narcis,pe care Oscar Wilde il continua superb...
Nu mai scriu ca ma implic prea mult in subiect dupa.Te-am pupat!

sandra spunea...

:))...cred ca m-au macinat chiar inainte de 17 ani...rad ca imi amintesc faaza cu produsele seventeen...dar acum am dat peste cartea lui kernbach, miturile esentiale, care m-a vrajit atunci cand am citit-o prima oara...de fapt, este prima carte pe care am cautat-o in anticariate...mitul lui narcis? hmm, o sa tin cont de asta

sandra spunea...

aaa, si mai lasa-mi o vorba, doua despre oscar wilde si mitul lui narcis...sunt ignoranta, stiu, dar nu cunosc si vreau sa stiu despre ce e vorba...

Unknown spunea...

iti povestesc in oras ca de la blonda la blonda:)